Shakerkort til Bryllup


Shakerkort er oppe i tiden, og her har jeg lavet et til et bryllup.

Jeg har brugt design ark fra Maja Design.

Til at starte med, har jeg standset bagerste stykke (grønt ark med prikker) med SBD 122.

Kanten har jeg sværtet med Distress ink, Vintage Photo.

Derefter har jeg skåret et stykke blomstret ark i str. 7x20 cm.

Stykket har jeg delt i 2, med die SBD166. 

Jeg har derefter skåret et stykke acetate i str. 9x20 cm.

De 2 stykker blomstret ark, er herefter limet på acetaten, helt ud til kanten.
Se billeder. Det er med vilje, at jeg har ladet lyset skinne på billedet, så du kan se acetaten.


På bagsiden af det blomstrede ark, altså hvor der nu sidder acetate, sættes nu 3D foamtape 
på langsiderne.

For enderne har jeg sat silikone tape, da man kan se hvis der sidder hvid tape.
Silikone foam, er lidt livlig og klistrer meget.

Inden jeg bruger den, har jeg kommet rigeligt af antistatisk pulver på begge sider af den. Når der er sat stykker på enderne af kortet giver jeg den igen lidt pulver. Til gengæld, hæfter den rigtig godt, og er næsten usynlig.

Nu lægger jeg palietter (eller andet pynt) på det grønne ark.

Herefter kan jeg lægge "låg" på. Altså blomsterstykket, med tape hæftes på.

Herefter er det bare at pynte helt som det passer for dit kort.
Jeg har lavet det til bryllupskort og brugt flg. dies:
Bryllup SBD126
Blomst SBD117
Blade SBD161

Håber dette kunne inspirere lidt til at du kan komme igang med at lave shakerkort ;)

/Helle Appelt - KT

Kommentarer