Kobberfarvede Kastanjeblade i enkelt udtryk

Kobberfarvede kastanjeblade med embossingpulver

Forleden havde jeg brug for et kort til en fødselsdag i familien. Min tanke var, at det skulle have et enkelt og elegant udtryk. Og gerne hvidt. Resultatet blev dette kvadratiske kort, hvor det altoverskyggende element er de to kobberfarvede kastanjeblade – så helt hvidt blev det jo altså ikke…



















På et hvidt stykke kvadratisk karton, lavede jeg baggrunden med cirkelmønster. Jeg påførte lidt tilfældigt almindelig sværte i en beige nuance med en svamp over en stencil fra Tim Holtz – Gradient Dots. 

Efterfølgende stemplede jeg min hilsen – tillykke med fødselsdagen. Her brugte jeg en brun sværte. Jeg var ikke tilfreds med mit udvalg af hilsner – og måtte derfor sammensætte én selv. Det gjorde jeg med et stempelsæt fra Three Scoops, som er superanvendeligt, fordi det kan bruges til mange forskellige lejligheder. De enkelte ord er dog indrammet – og det var jeg ikke interesseret i. Derfor farvelagde jeg udelukkende teksten og placerede de 3 ord som jeg ønskede det. Farvelægningen er lavet ved at presse farve fra stempelpuden på f.eks. en glasplade. Herfra løfter jeg farven med en pensel og påfører direkte på stemplet. 



















De blanke kastanjeblade er skåret ud i kobberkarton med en die d190352 fra Gummiapan. Det blanke lag, som giver dimension og netop det elegante udtryk, jeg var ude efter, er lavet med klar embossing pulver, som er påført i forholdsvis mange lag. Efter at have skåret bladet ud, er det dækket med VersaMark, embossing pulver er hældt over og varmet med varmepistol. Efter afkøling, gentog jeg processen. Her er der 6 lag.

Motivet er fastgjort med de fantastiske Foam Squares for at give ekstra dimension. 

Mange kreative hilsner

Marianne /KT

Kommentarer