Lækker inspiration til Konfirmationen i 2022

 

Så er vi kommet godt igang med det nye år 2022......

 og for nogens vedkommende byder det nye år måske på en kommende konfirmation der skal holdes, eller måske er man inviteret til fest og skal bruge et kort til konfirmanden ? 

Skal man selv igang med at lave indbydelser m.m. ja så skal man jo være tidligt igang med forberedelserne. Derfor har jeg lavet lidt inspiration til årets konfirmationer 😊 

Der vil også være billeder af ideer til bordkort og menukort 😊

Jeg har valgt at lave indbydelsen som tag, frem for det traditionelle foldede kort. 

Jeg har brugt Tim Holtz´s Distress Tags, men man kan snildt lave dem selv, enten med Marianne Designs nyeste Tag die serie eller selv klippe dem ud. Mine tags måler 8 x 16 cm.

For at lave baggrunden, bruger jeg en stencil og en paste. Du kan bruge hvilken som helst paste. Jeg synes blot at Grit-pasten gir´ et lækker og lidt råt look. 

Jeg påfører et jævnt lag paste over stencilen, men efterlader enkelte steder på tag´et uden paste. HUSK at vaske din stencil så snart du er færdig, eller undervejs, hvis du laver mange kort, da indtørret paste kan være meget svært at få af stencilen.

Alt efter hvilken paste du bruger kan du evt. teste om resultatet bliver bedst hvis pasten er våd eller tør, før du påfører farverne. Der kan være stor forskel fra paste til paste. 

Brug en slags stænk-kasse, når du skal spray med Distress, så du ikke får maling over det hele.

Jeg har brugt Distress oxide ink sprays.

Farver : Mustard seed - Wild honey -Wilted violet -Villainous potion. 

Mens farverne er våde, vender og drejer jeg tag´et så farverne kan løbe ind i hinanden og rundt om den tørre paste. Det laver nogle super fede detaljer. 

Hvis ikke malingen vil løbe af sig selv, så spray en lille smule vand på og oxiden vil aktiveres igen. 

Slut af med at sprøjte dråber af de to farvernuancer på tag´en, for at give lidt ekstra effekt . 

Mens tag´ne tørrer, kan du lave pynten og tekstene til kortet. Jeg har valgt at stemple disse to søde hår-stempler fra Love2Stamp.

Jeg har stemplet med sort Memento sværte og farvelagt den med alkohol tuscher.

Jeg har brugt et lille stykke blonde, som jeg synes gav en sød detalje til stemplet.

Stemplet er blevet sat fast med sorte dobbeltklæbende 3D puder. 

Tekster: 

INDBYDELSE ... lavet på gult karton, stemplet med et stempel fra gummiapan, med Distress oxide ink pads, i farven Wilded Violet og embosset med glitter embossingpulver. 

Sat på med dobbeltklæbende 3D puder 

KONFIRMATION ... gult karton, skåret ud med die, og farvet på den ene halvdel med Oxide ink.

DATO... Stemplet med oxide - på karton med alfabetet fra Design5. Prikkerne mellem tallene er lavet med stickles. 

Indbydelse og dato er sat på med 3D puder.

Slutvis er tag´en pyntet med enamal dots glimmer mix 

Jeg har skåret en ekstra tag i gul, hvorpå indbydelsen sættes på . 

Man kan også komme en ekstra tag på til ønskesedlen eller til billeder. 

Tag´ne er sat sammen med diverse bånd i matchende farver. 


Jeg har lavet en indbydelse mere i pink / lime farver og så har jeg lagt billeder ind af min søns indbydelser fra sidste år, som er lavet ud fra samme principper.

Dette tag er lavet med DISTRESS INK SPRAY i farverne Twisted Citron - Kitsch Flamingo - Festive berries 

og i DISTRESS OXIDE INK SPRAY - Kitsch flamingo - Twisted citron


Min søns indbydelse fra sidste år. 

Temaet var Logoet OFF-WHITE 

Forside : lavet i hvid karton, murstens stencil og sprayet med Distress spray - Black soot og lidt vand. Det hele er sat sammen med en plastik-tag.

Mange kreative hilsner 

Jannie Sneholt/KT


Kommentarer

  1. Wauw, det er super smukt det hele Jannie 👏🏻👏🏻😍👏🏻

    SvarSlet

Send en kommentar