Drømmer du også om sommer og strande...

 Efter nogle lange kolde måneder kan man godt drømmer sig lidt væk til sol, sommer og Bounty strande med palmer, ik’ ?

Det er lige præcis hvad jeg har gjort, til denne uges Blog.

Jeg faldt over denne Palme die fra gummiapan og tænkte at den kunne man lave en masse skønt med, så jeg har lavet lidt forskellige mini slim kort til jer 😊

Til slut er der et par ideer mere til mini slimcards med palmer 😊

Det første kort er lavet som et Shaker kort med de lækre Bubbles fra Love2stamp

Basen er lavet af kvistkarton og er i mini slim format ca. 15x15 cm

Jeg har brugt mit Scoreboard til at lave en linie i midten for at kunne folde kortet pænt og lige.

Der er brugt diverse mini slim dies fra Simple and basic til at lave rammer og måtter til mine kort.

Bag på den udskåret ramme har jeg limet et stykke acetate på og lukker kanterne af med foamtape så alt shaker pynten bliver i kortet. Giv evt. hjørnerne en ekstra klat lim så du sikre dig at de små kugler bliver hvor de skal.

Mens det tørrer laver jeg baggrunden.

Jeg har sat et stykke dobbeltklæbende stykke papir på underlaget således at kortet ikke skrider fra mig når jeg skal komme farve på.

Jeg har farvelagt med Distress Oxide i farverne :

- Tumbled glass

- Salty ocean

- Tea dye

- Antique linen

- Walnut stain

Jeg har lavet “bølger” med Grit paste.

Som overgang mellem “vand og sand”, har jeg igen brugt foamtape.

Fordel de forskellige bubbles i “rummene”.

Jeg har også kommet pailletter i som “bølger” 

Lim enkelte pailletter fast på baggrunden og lad dem tørre

grundigt før du samler kortet. 

samt enamel dots som “sten “

Jeg har farvelagt et par strandskaller med copic tuscher og limet på.

Jeg har brugt de nye lækre bogstaver fra Simple and basic,

og embosset dem med WOW 

Palmen er farvelagt med Distress Spray Stain og Distress Oxide sprays

Slutvis har jeg igen brugt Grit-paste på forsiden af kortet, henover der hvor man kunne se foam tapen.


Her er lidt flere ideer til kort med palmen 😊

Til dette kort er brugt følgende:

Oxide ink pad farverne :

Tumbled glass

Salty ocean

Tea dye

Antique linen

Walnut stain

Bølger af Grit-paste 

3D foam 

Tillykke med dagen - die 

Jeg har brugt palmerne som stencils ved at komme E-Z runner tape bagpå, der er lige til at fjerne igen 

Distress Oxide farver :

- Squeezed lemonade

- Twistet citron

- Moved lawn

- Peacock feather

Derudover er der brugt følgende :

Sorte og hvide Splashes (akrylmaling) 

PapirKNUS die :

Pailletter


Til dette kort er brugt :

Distress Oxide farverne:

- Villainous potion

- Dusty concord

- Seedless preserves

- Picked raspberry

- Mustard seed

- Spiced marmelade 

Blade 

Pailletter 

Sort mini slim Base 

Kreative Hilsner

Jannie Sneholt/KT

Kommentarer