Pop op Window Card!

 I denne mærkelige tid, hvor man læser alt for mange dystre nyheder, fik jeg lyst til at lave noget lyst og lækkert – jeg trængte til lidt opmuntring.

Jeg har derfor kastet mig over pastelfarverne og et påsketema!

Jeg så for et par dage siden et ualmindeligt lækkert Pop op Window Card kort på en amerikansk blog, og jeg fik sådan lyst til at lave samme type kort. Kortet bliver 3 dimensionelt, men kan lægges fladt og dermed komme i en kuvert. Der er mange forskellige typer Pop op Window kort. For yderligere inspiration kan du evt. søge på Pinterest eller You Tube.
Jeg havde det lækreste pastelfarvede lyserøde glitterkarton liggende, de resterende materialer er valgt er valgt så de passer til det.


Jeg har brugt dies fra Simple and Basics mini slim cards serie. Det er bare skønt, når de forskellige dies passer sammen, og man kan kombinere dem på utallige måder.

Til vinduesrammen har jeg brugt det sæt fra Simple and Basic, hvor der også er små bannere og flag med. Rammen med bølgekanter er virkelig lækker. Vinduet er lavet med den die der hedder Pierced Window, og det er de 3 små vinduer, der danner kighullerne.
Jeg ville gerne have den der lækre 3D effekt, så jeg har lavet et par afstandsstykker af hvid karton. De er sat på i begge ender, så vinduet kommer til at svæve.

Og så blev det tid til at lave baggrunden. Tim Holtz har lavet det fineste stempelsæt med kaniner -Spring Shadows Tim Holtz. Jeg kan godt lide, at de ikke er alt for pussenussede, men bare er en silhuet, og det passer godt til den mere enkle stil, jeg sigter efter.


Jeg har stemplet dem på en mat karton fra Gummiapan. Den er lækker mat i udtrykket, så den er god at stemple på med VersaMagic sværterne. Det er en mat pastel kridtagtig sværte, og der er bare de skønneste farver. Jeg har brugt Pink Grapefruit - Versa magic og Aquatic Splash - Versa magic.


Jeg har lige tegnet svagt op med en blyant for at markere, hvor vindueshullerne er, så jeg kan placere kaninerne ordentligt. Jeg har brugt en stamping platform fra Tim Holtz stamping for at kunne stemple flere gange oveni hinanden. Det er nødvendigt med denne type sværte, når man vil stemple en større overflade, for at få et pænt ensartet resultat. Og generelt, så er det bare skønt at kunne placere stempler HELT korrekt fra starten af.

Teksten er fra samme Tim Holtz stempelsæt, synes det var lidt hyggeligt med den tekst!
Jeg har skåret teksten ud med en ældre Simple and basic die, som ikke er i sortiment mere desværre. Der findes heldigvis masser af andre alternativer (her er en lignende fra Three Scoops).

Jeg har efterhånden en pæn samling af forskellige små ramme/banner/tag dies, som er perfekte til tekster, så jeg altid kan finde en, der passer til min tekst. Et godt tip er at holde øje med den slags dies, dem kan man aldrig få nok af! 
Til sidst, nu det er påske, og jeg er gået all in på glitter og pasteller, så måtte der også lige lidt rhinstene på. De her fra Pink Fresh Studio findes i flere lækre pastelfarver, men jeg valgte den gule, som ovenpå den lyserøde nærmest smelter helt sammen i farven – så lækkert synes jeg! 

Kreative hilsner

Sussane/KT


Kommentarer