Bogmærke lavet med alkohol ink og Resin

Denne gang på bloggen skal vi se lidt nærmere på alkohol ink og Resin.


Jeg har lavet to bogmærker, og her kan du læse om fremgangsmåden.



Start med at komme lidt alkohol ink på Nara papiret. 

Jeg har brugt Copic refill B21 og E95
Alloy Statue



Bland ink´en med isopropyl alkohol og blæs det rundt med en blæsepumpe indtil du er tilfreds med dit billede.     




Når man laver alkohol ink på den sorte Nara, skal man bruge en Mixativ Snow cap, hvid, for at farverne kan ses på den sorte baggrund og derefter påfør de ønskede farver.






Jeg har brugt de samme farver på både den sorte og hvide Nara, men det bliver 2 forskellige resultater 😊




Snow cap´en er lidt længere om at tørre helt, så læg det hele til side og skær ud til bogmærkerne af noget chip board 


Mine måler 13,7 x 4,5 cm.


Mal dem og lav hul i toppen.



Du kan pynte dine bogmærker lige som du ønsker, og evt. gøre dem personlige med navn eller en sød tekst. 

Jeg har valgt at bruge Renkes nye blomster die






Jeg har skåret motiver og bogstaver ud i 

glitterkarton
guldkarton 
vellum 

Resin er et tokomponent produkt der, når det blandes, størkner efter 24 timer, og bliver spejlblankt og hårdt. 


Det hældes forsigtigt over bogmærkerne og fordeles med den medfølgende ispind. 


Evt. bobler punkteres med en nål.






Læg det hele til tørre et sted hvor der ikke kan komme støv, hår eller lign. i Resinen.


Lad tørre i 24 timer.


Afslut med at komme bånd igennem hullet. 



Kærlige hilsner

Jannie Sneholt fra Det Kreative Team
@ArtBySneholt






Kommentarer