Så er konfirmationsfesterne skudt i gang og i den anledning har jeg lavet et lidt anderledes og festligt kort, der skiller sig lidt mere ud fra de andres på gavebordet 😄.                                                          Nemlig et højt trekantet et af slagsens.

Det ser ud af meget, men det er faktisk super nemt at lave. Så lad os springe ud i det 🤗



Jeg har laver kortbasen ud af 3 stk. sort A4 karton
Jeg folder kartonen så jeg får en kvadratisk firkant der er bukket på den ene led, på midten. Skær det overflødige karton af.
 
 Gentag med alle 3 stykker karton .


De 3 kvadrater limes fast som vist på næste billede. ( jeg har lavet kortet i en lille model, så i bedre kan se hvordan det bliver lavet. 

 Jeg har brugt en Ez runner - ultra Permanent 
da det er en super stærk tape, der kan holde godt sammen på kortet.



Når kortbasen er samlet, klipper jeg nogle ekstra trekanter ud, til at forstærker spidserne, som kortet hviler på når det står op.


På siderne af kortbasen, skal der mønsterpapir på. 
Jeg har valgt at lave mine egne fra bunden af, og har brugt nogle hvide A4 karton, paste og diverse stencils til at skabe præcis de baggrunde jeg ønskede. 

Jeg har påført et tyndt lag paste over stencils’ne og lægger dem til side for at tørre, før jeg sprøjter dem med oxide ink sprays og Distress ink sprays

Jeg har brugt følgende farver : 

Distress Oxide ink :   Black soot, Pumice Stone, tumbled glass, Salty Ocean og Blueprint sketch
Distress ink :              Black soot, tumbled glass og Blueprint


Da alle mine baggrunde var tørre og klar, skar jeg dem til og limede dem på de 4 sider på ydersiden af kortet. 

Som lukning på kortet ville jeg sætte en lille magnet ind under mit mønster papir, men jeg var desværre løbet tør, og måtte lave en nødløsning med noget velcro i stedet for. 

Og nu til al pynten … 

Jeg har stemplet med Three scoops clearstamps og design5’s dies med gamer udstyr og udtryk.

Har stemplet på neenah papir  med en sort memento sværte, og farvelagt med alkohol tuscher 

Alle figurerne har jeg efterfølgende skåret ud og farvet med en sort tusch på siderne, for at fjerne den hvide klippede kant.

Teksterne er skåret ud og farvelagt lidt i kanterne med en oxide ink pad , for at give dem et lidt råt look, som passer ind til baggrundspapiret. 

Bogstaver og tal er fra Design5. 
Der er brugt noget sort karton, med en anelse glitter, som skygge og skåret bogstaver og tal ud af resterne af mit hjemmelavede karton. 

Når jeg skal skære mindre dies ud, så som bogstaver og tal m.m. så vælger jeg altid at bruge min
 Tim Holtz  sidekick, da den er langt mere praktisk at bruge til de mindre dies 😊


Nu hvor alle delene er klar til at komme på kortet, bruger jeg den grønne EZ runner, som er en flytbar tape, hvilket gør det super nemt at sætte alt min pynt på kortet, men jeg kan stadig flytte rundt på dem, indtil jeg finder den rette placering, uden at jeg ødelægger mit kort. 


Noget af pynten sætter jeg på med sorte dobbeltklæbende dots, så der kommer lidt dimension på kortet. 



Indvendigt i kortet har jeg lavet en lille lomme til penge, et udskåret TILLYKKE  fra Love2Stamp og sat et stykke blåt karton ind til at skrive hilsenen på. 

Og her er så det færdige resultat 🤗










Kærlige hilsner fra Jannie Sneholt 
fra Det Kreative Team 💙


































Kommentarer