Farverige blomster med Gummiapan 🌸

 I sidste uge kom der nyheder ind af døren fra Gummiapan. Heriblandt var den søde die med Rudbeckiaen, også kaldet for solhat herhjemme. Denne blomst findes i et væld af farver, så jeg tænkte straks jeg måtte igang med at lave nogle kort med disse 🤗🌸🌼

Her er de kort som jeg fik lavet og som i kan læse om fremgangsmåden på herunder 😊


Lad os starte fra en ende af 😊

Jeg har startet med at skære 3 baggrunde ud med min die fra Simple and Basic, base mini slimcard i hvidt karton.

På disse 3, påfører jeg Texture Paste, opaque crackle  oven på en stecil. Jeg har valgt og bruge de nyeste layering mini stencils, set 52 
Jeg påfører det kun fra midten og ud mod kanterne uden at bruge hele stencil´en, da det giver et mere upræcist mønster.
Hvert stykke karton, får hver sin stencil baggrund. 

Læg baggrundene til side for at tørre. 


I mens kan du lave de farvede stykker karton klar til alle blomsterne. 
Jeg har valgt at lave dem i 3 forskellige farver, som jeg prøvede at efterligne de naturlige farver, blomsterne fås i. Derfor er midten af blomsten også i forskellige farver.


Her er de farvekombinationer jeg har brugt 👇🏻👇🏻👇🏻

👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻
Kitsch flamingo - Oxide og Stain
Seedless Preserves - Oxide og Stain

👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻
Kitsch flamingo - Stain
Festive berries - Stain 
Abandoned coral - Oxide 
Picked raspberry - Oxide 

👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻
Crackeling campfire - Oxide 
Walnut stain - Stain

👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻
Vintage Photo - Stain
Pumice Stone - Stain
Ground espresso - Oxide

👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻
Vintage photo - Stain 
Wild honey - Oxide
Crackeling campfire - Oxide 

👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻
Lucky clover - Stain 
Rustik wilderness - Stain og Oxide

👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻
Squeezed lemonade - Stain 
Mustard seed - Stain og Oxide 
Wild honey - Oxide


Jeg sprøjter blot Spray stain og oxide ud på nogle hvide stykker karton. 
Jeg bruger en gammel papkasse som spray box, for at undgå farve ud over hele mit skrivebord, da det sviner meget 😅

HUSK når du blander Stain og oxide på et stykke karton, vil oxiden altid lægge sig øverst og være dækkende. Derfor start altid med Stain´en og nøjes med små sprøjt, evt. med en pensel, når du påfører oxiden.

Læg til side for at tørre. 

Nu er crackle pasten tørt på baggrundene og der kan påføres farve derpå. 

Jeg har kun brugt to farver - Distress  Spray Stain - tumbled glass og Twisted citron

Jeg startede med at sprøjte lidt af spray farverne på og lod tørre kort. 

Derefter brugte jeg Nuvo Shimmer Power. Dette er en meget fin pulver, som ikke ser ud af meget og mest af alt ligner en lille bøtte neglelak 😄 Men lad dig ikke narre, for så snart du sprayer vand på vælter farverne frem… og jeg mener FARVER 😁 for pulveret indeholde små korn af andre farver, som kommer til live når vandet påføres. 

OBS ! Start med at drysse meget lidt pulver på dit karton - spray vand og se hvor meget det farver. 
Du kan altid drysse mere pulver, og spray mere vand på, hvis du ønsker mere tjubang på din kort 😁👍🏻

Jeg dryssede lidt Novo shimmer powder ovenpå crackel pasten og sprayede det over med nok vand til at jeg kunne på farverne til at flyde / løbe på kartonen. 

Jeg brugte farverne : 
Blue blitz 
Green parade

Læg til side og tørre.

Jeg vender nu tilbage og til de første stykker karton, som blev sprayet, og som nu er tørre. 
De skal nemlig skæres ud med Rudbeckia dien

Når jeg skal skærer så små dele ud bruger jeg altid min sidekick udskæringsmaskine, som er en miniudgave af Big shot´en. Det er langt nemmere 🤗

Nu er alle de udskårede blomster klar. 

Jeg har limet mine baggrunde med crackle pasten, fast på minislim kortbasen og kan nu lime blomsterne på.
Jeg har hældt flydende lim på en lille tom lim flaske, så jeg får den fineste tynde streg af lim ud, da stilken er meget tynd og jeg helst vil undgå lim alle vegne. 

Som tekster har jeg brugt : 

TILLYKKE - skåret af samme karton som den gule blomst og Harvest Gold karton som skygge 
PAPIRKNUS - skåret i Honey Gold 
INDBYDELSE - skåret i sølv karton  og gråt glitter karton som skygge.

Pyntet med pink fresh jewells 


På det sidste kort, har jeg klippet blomsten i stykker, og sat den sammen og limet den på toppen af blomstermidten, da der er en særlig blomstersort der har en lille blomsterhat på toppen, og den synes jeg var ret fin 😁

Se den her 😊👇🏻👇🏻

Jeg håber I er blevet inspireret til at være lidt kreative og måske endda med en masse farver 🌸🌼🌺
Og hvis I har lyst til det, så læg endelig billeder op i Luna Hobby´s kunde til kunde gruppe, af alt det kreative I får lavet 🤗

Mange kærlige hilsner fra 
Jannie Sneholt ( Art By Sneholt )
fra Det Kreative Team ✂️🖍






















 

Kommentarer