Jule-folde-kort ❤️

Hej igen 😊

Ja nu kan vi jo ikke løbe fra at det snart er jul og i denne krea verden er vi jo nød til at skulle tidligt igang med juleforberedelserne 😅

Jeg har derfor valgt at lave en idé til én måde at lave årets julekort på, som har en sjov, men nem lille detalje, frem for de traditionelle foldekort ☺️

Kortet vi skal lave er dette 😊👇🏻 Så lad os komme igang 🤗



Til at starte med skal vi bruge en kortbase der måler som vist på billedet 👇🏻👇🏻

Vi starter med at måle fra venstre mod højre. ➡️➡️➡️

4 x 4,5 cm og til sidst 13 cm. Fals på langs af kortet, ud fra hver opmåling, evt. med et falsebræt/scoreboard

Højden på kortet er 15,5 cm 

Til flappen på kortet måles et stykke på 18 cm på langs og 9 cm i højden. I midten af dette stykke skal du false en linje så det bliver til et lille kort .



Til de 4 aflange stykker vi har falset på vores basekarton, skal vi nu have noget designpapir på. 

Jeg har målt 4 stykker i 3,9 x 14,9 cm så der er 3 mm luft rund om designpapiret, når det det bliver tapet fast på basekartonen. 

Jeg lavede yderligere 4 stykker designpapir som igen var 3 mm mindre hele vejen rundt, end de 4 første stykker - altså måler disse 3,3 x 14,3 cm.

OBS !! Jeg fortrød de to af stykkerne med hjerterne, da jeg samlede kortet, derfor er de krydset over ❌ 😅😅



Til flappen er der ligeledes lavet 2 x 2 stykker designpapir der måler 8,4 x 8,4 cm for det nederste lag og 7,8 x 7,8 cm for det øverste lag. 




Til stykket af kortet, hvor hilsenen skal stå, måler det nederste lag designpapir 12,4 x 14,9 cm. 

Til “måtten” som man kalder det - måles 8,8 x 8,8 cm.

Det sidste stykke er til hilsenen og det måler 8,2 x 8,2 cm 

Af designpapir har jeg brugt følgende : 

Luna hobbys eget mærke Barto 

Craft and U 



Før alle delene tapes sammen med dobbeltklæbende tape, sværter jeg alle kanterne på både kortbasen og alle de udskårede stykker designpapir, med Distress ink - Vintage Photo, for at give kortet et lidt slidt, gammeldags look.

Jeg bruger et blending tool til at sværte kanterne med, for det bedste resultat. 




Til kortet har jeg brugt Luna Hobbys egne nye dies. 

Her er det GOD JUL die`en.

Jeg har skåret GOD JUL ud 3 gange i alm. hvidt karton og en fjerde gang i hvid glitterkarton. 

Derefter limer jeg de 4 stykker sammen med glitterkartonen på toppen, således at GOD JUL, popper lidt mere op fra kortet. 

Jeg har brugt en lille limflaske med et meget lille hul, så ikke der kommer for meget lim ud på en gang, hvilket gør det utroligt nemt at lime de små tekstdele.

Jeg skar yderlige 3 gange GOD JUL ud af bagsiden af dette designpapir og limede sammen. 



Hjertet er også Luna Hobbys eget design. 

Jeg har lagt de to dies inden i hinanden og sat dem sammen med ikke permanent tape så de ikke flytter sig når de kommer igennem min big shot

Dette giver mig et tyndt fint hjerte i glitterkartonen, som jeg også har sværtet forsigtigt, før det blev limet på. 🤍 

Endnu et hjerte blev skåret ud på samme måde, i designpapir ❤️


Alle delene er nu klar til at blive tapet og limet på kortet 🤗👇🏻👇🏻👇🏻








Slutvis har jeg pyntet med pailletter på tværs henover kortet. 

Håber I får lyst til at være kreative med jeres julekort og at I kunne bruge denne uges inspiration fra mig ☺️

Mange kærlige krea-knus fra 

Jannie sneholt 

fra Det Kreative Team 🌸






Kommentarer

Send en kommentar