Copic farvelægning og masking

Dette er mit første indlæg her på blokken. Håber at I tager godt imod det, og at jeg kan inspirere jer til at kaste jer ud i noget copic farvelægning og masking.

Til dette kort har jeg brugt følgende:

Neenah papir

Copic tuscher

Copic fast tuschpen, som fx SAKURA Micron

Three Scoop stempler

Masking sheets

Stamping buddy

Jeg har valgt at bruge følgende Three Scoops stempelsæt, men man kan sagtens skifte dem ud med andre stempler.


Inden jeg går i gang med et masking kort prøver jeg at planlægge hvordan jeg vil have det endelige resultat til at se ud. Dette gør jeg for at finde ud af, hvilke stempler jeg skal stemple først.
Her har jeg prøvet at danne mig et overblik ved at lægge de forskellige stempler i de positioner jeg forestiller mig de skal have.


Når man laver masking kort er det vigtigt at man stempler det der skal være forrest på kortet først og så bevæger sig bagud i scenen.
Her har jeg startet med de to hunde og stakken af pakker, da der ikke er noget der overlapper disse stempler.

Derefter har jeg stemplet de samme stempler på et masking sheet og klippet dem ud. 
Når jeg skal klippe foretrækker jeg at bruge denne lille saks fra Tim Holtz.


De udklippede masking sheets placeres over de stemplede figurer. Og så er man klar til næste lag stempler.


Til dette kort vil jeg gerne have noget pynt (kristtjørn og julesokker) til at hænge på kaminen. Derfor skal disse steples før kamin. Så for at sikre mig at de bliver placeret det rigtige sted i forhold til kaminen, placerede jeg først kaminen i den position jeg gerne ville have den i. Så markerede jeg hjørnerne på kaminen på min stamping buddy, fjernede kamin stemplet og placerede kristtjørn og julesokke ud fra markeringerne på min stamping buddy.




Til sidst placeres kaminen i den valgte position ved hjælp af markeringerne på min stamping buddy og stemples.
Når alle ting er stemplet ligner det hele et stort kaos, men når så alle masking sheets er fjernet og man står med det endelige resultat ser det super godt ud.



For at gøre scenen færdig har jeg valgt at tegne gulv og fodliste. Dette har jeg gjort ved først at tegne med blyant og derefter tegne det op med en copic fast tuschpen. Jeg har bevist valgt at lave små ophold i mine streger med tuschpennen, da det så bliver mindre tydeligt hvis stregerne ikke er helt lige.



Og så er det ellers bare i gang med at farvelægge med copics indtil det endelige resultat er nået. Nedenfor ses en oversigt over de copic tuscher jeg har anvendt til at farvelægge mit kort.



Mange krea-hilsner
Linda

Kommentarer

  1. Hold da op et arbejde, og hvor skal der mange copics til

    SvarSlet
  2. Sikke et arbejde. Tusind tak for udførlig vejledning med billeder og farvekombi

    SvarSlet

Send en kommentar