Juletræs - evighedskort 🎄

Glædelig jul alle sammen 🎄🤗

Fantastisk måned vi er kommet ind i, og den skal da fejres med en masse jule-krea-godter 😁

Så denne gang har jeg valgt at vise jer hvordan man kan lave et evighedskort, der samtidig ligner et juletræ 🎄

Ideen fandt jeg på Instagram, og synes at det var et super hyggeligt kort - så det skulle da deles med jer ❤️















Jamen lad os komme igang, for julen lader sig jo ikke vente på sig 😅

Jeg har lavet en skabelon til jer i cm. 

De 3 fuldt optrukne linjer skal skæres og de stiplede skal scores (falses) på et scoreboard 

Lav skabelonen 2 gange. 














Den ene skabelon skæres og scores ( falses ) til kortbasen.



Den anden skærer du ud og bruger som skabelon til designpapiret, der bruges til at pynte kortbasen med.



Tegn en streg som vist på billedet 👇🏻 hele vejen rundt om alle 4 skabeloner,  ca 1-2 mm. fra kanten og klip det af.

Dette gør at der er lidt luft rund om kanterne på designpapiret.    

 


 









 Brug en sværte til at farve alle kanterne på kortbasen før du kommer designpapiret på. 












Jeg har sat ⬆️ op så I kan se hvilken vej tekst og designpapir skal vende, så det ikke står på hovedet når kortet flippes rundt 🔁


Side 1👇🏻


Side 2 👇🏻








Pynt dit kort med det papir eller karton du ønsker. Jeg har brugt julekartonen fra Marianne Design            

Brug lim eller dobbeltklæbende tape 

Side 1👇🏻











Side 2 👇🏻
























 Når al designpapiret er limet på, kan du pynte det med tekster, dies, stempler eller stickers 🤗

Jeg har brugt følgende : 

Barto - stempel juletræ, stemplet med Wow embossingpulver 

Barto -  die god jul skåret i rød glitterkarton  

Barto - stempler glædelig jul, stemplet  med Wow embossingpulver

Renkes - die snefnug, jeg har brugt nr. 1 + 3

Gummiapan - die slikstok/sløjfe, dækket med glossy accent 

Pocket full of happiness - die JOY 


Når pynt og tekst er på, så er kortet klar at “køre” rundt og rundt. 

Evt efterlad et af felterne til tekst eller lav en lille lomme til for eks. et tag med tekst 😊

Håber I kan bruge min vejledning og får lavet en masse skønne julekort 🤗 

Rigtig glædelig jul til jer alle 🎄🎁🎅🏻💝🧑🏻‍🎄☃️❄️

Mange kreahilsner fra

Jannie Sneholt 

Det Kreative Team

Kommentarer