Bobler med Distress ink og Distress oxide

Bobler med Distress ink 

Jeg vil denne gang vise hvordan du kan lave disse bobler, med Distress ink og Distress Oxide.


Jeg har brugt følgende:
- Akvarelpapir, jeg har brugt denne type, blot i A4 udgaven. Du kan klikke her og se hele udvalget af lækkert kvalitets akvarelpapir.
- Distress ink og Distress oxide.
- Pensel.
- Distress sprayer med vand.
- Underlaget stencil mat fra Waffle flower.
- Hvid Posca.
- 1 lille beholder, jeg har brugt denne som jeg ellers har shakermix i. Du kan bruge hvad som helst, der er rundt, som du kan holde fast på.
- Som ekstra detalje, har jeg brugt denne lækre platte fra Finetec.


Fremgangsmåde:
Vælg de farver du ønsker at bruge. Distress ink er mere klare i farverne. Du kan sagtens mixe Distress Ink og Distress Oxide. Det har jeg gjort.
Brug ikke tone-i-tone farver, men derimod forskellige farver.




Farven køres ud på underlaget, og der sprayes herefter vand på...


Tag nu beholderen og dyp i farverne, og sæt den derefter ned på papiret. Kør forsigtigt frem og tilbage, i samme cirkel, som den har dannet. Mangler der farve, kan du sagtens gentage, med at dyppe i farverne og ned på papiret.




Imens farven stadig er våd, kan du med en våd pensel, kører farven rundt i cirkelbevægelser og samtidig ind imod midten, og lave boblerne færdige.

Men du kan også sagtens lave alle cirklerne først, og færdiggøre dem samlet til sidst.


Nu sprayer du vand på underlaget. Dyp penslen i vandet, så der er godt med vand på. Pensel vand i hele cirklen (én cirkel af gangen gøres færdig nu)



Hvis farven ikke selv løber ud, kan du dyppe penslen ganske lidt i den konkrete farve, og duppe ned i vandet. Farven vil nu fylde ud, da det er akvarel papir og det er godt fugtigt.


Jeg vil herunder vise nogle forskellige eksempler....








Nu kan du lave lysreflekser, for at gøre dem mere ægte at se på. Jeg har brugt en hvid posca.




Som ekstra detalje, har jeg valgt at "splatte" lidt shimmer akvarel henover til sidst. Jeg har brugt denne fra Finetec. Den er super lækker i farverne, med de skønneste metallic farver. Slutligt har jeg lavet bagside af Card deko metallic karton. 


Jeg håber du har fået lyst til at afprøve denne teknik, til at lave farvestrålende bobler.

Kreative hilsner


Lisbeth
Det kreative team

Kommentarer