Luna Hobbys nye designpapir med eclipse-teknik



Så er der kommet superlækkert mønsterpapir fra Luna Hobby - naturligvis er det Kamilla, som står bag. Papiret er virkelig lækker kvalitet, hvilket gør at jeg, som ellers ikke bruger specielt meget mønsterpapir, ikke kan lade være at finde det frem.



Til mit indlæg har jeg valgt farven Harlekin lime, som er én af mine favoritter. Der er dog hele 6 forskellige farver, så noget for enhver smag.

Kortet, som jeg her vil vise, hvordan jeg har lavet, er med den såkaldte eclipse-teknik, hvor man laver mange lag af dies og limer dem sammen, så man får masser af dimension.


Egentlig havde jeg tænkt, at jeg ville bruge den fine olivengren fra Gummiapan, men da jeg skulle lave kortet, kunne jeg erfare, at den fik jeg simpelthen ikke med hjem, da jeg var i Luna Hobby i weekenden. (Den stod ellers på min liste). Det var jo rigtig træls. I stedet har jeg været i gemmerne for at finde en anden gren, hvor jeg kan få præcis samme effekt. Dette nævner jeg også for at gøre opmærksom på, at denne teknik sagtens kan bruges med andre dies end hvad jeg har brugt.

Jeg ville gerne have lidt "bling" på dette kort, så derfor startede jeg med at spraye Nuvo Sparkle Spray i farven Apple Spritzer på et stykke af ovennævnte mønsterpapir i størrelsen 10,0 x 14,3 cm. Det giver en fin effekt, som jeg har haft lidt svært ved at gengive på billederne. I må simpelthen tage mig på ordet.



Så gik jeg ellers i gang med at skære blade ud af det sprayede mønsterpapir. Når jeg havde skåret ud, lagde jeg de udskårne blade på et stykke Sticky Grid. Man kan snildt bruge andet; f.eks. en silikonemåtte, sticky mat eller andet. Årsagen til at jeg gør dette, er for at kunne følge med i, hvorfra på papiret de enkelte blade er skåret. Det er nemlig vigtigt senere i processen.







Jeg skar også en hel masse eksemplarer af bladene i hvidt karton. Der skal være 4 gange så mange hvide som dem af mønsterpapir.



Da motivet skulle samles, startede jeg med at lime den store del på et stykke hvidt karton med samme dimensioner - dvs. 10,0 x 14,3 cm. Herefter limede jeg et enkelt lag hvide blade ned i "hullerne", hvorefter det fremstod som et enkeltlags-kort med grøn baggrund og hvide blade.




Så limede jeg 3 hvide blade sammen - præcis oveni hinanden og dernæst det udskårne grønne. Jeg lavede ét blad ad gangen for ikke at miste overblikket. (Og her hjælper det, at jeg placerede bladene på Sticky Grid-papiret). Så satte jeg denne stak på i alt 4 lag på rette plads på kortet - og skubbede det en smule, så det var en anelse forskudt i forholdt til det oprindelige "hul". På den måde ser man tydeligt de mange lag. Det giver en superlækker effekt, synes jeg. Og sådan fortsatte jeg, indtil samtlige blade var placeret. Og ja, det er noget af et pillearbejde, men ret terapeutisk, synes jeg.





Motivet blev limet på en hvid kortbase med målene 14,8 x 21 cm - foldet på midten.

Som hilsen på kortet brugte jeg en tillykke-die med skygge fra Barto Design. Skyggen er skåret ud i hvidt karton (2 lag limet sammen). Teksten i en rest metalkarton i guld.

Jeg stemplede "med fødselsdagen" - et stempel også fra Barto Design - fra sættet Add on Tillykke, som jeg skar ud med en label-die fra gemmerne.



Til sidst fik den lidt ekstra "bling" med Metallic Pearls fra Pinkfresh Studio i farven Sparkling Champagne samt nogle perlemorsfarvede halvperler.




Håber du synes om mit kort - og at vejledningen er til hjælp.

Rigtig god fornøjelse

/Marianne, kreativt team

 





































Kommentarer