Pinkfresh Studios vidunderlige verden

 Hej alle sammen

I denne uges blogoplæg vil jeg gerne give jer indblik i hvorfor jeg elsker Pinkfresh studie og hvordan man med det samme materiale, men med forskellige teknikker, kan få forskellige udtryk frem og dermed virkelig udnytte sit materiale.

Temaet er: Samme stempel, Samme sværter, Forskellige udtryk

Mit udgangspunkt er følgende: 
Pinkfresh studie sværter: Starry Night, Soul of Provence, Indian Summer og Garden Stroll.
VersaMark som embrossing sværte.
Da dette blogoplæg primært har fokus på hvordan man med forskellige teknikker kan få forskellige udtryk frem, kan man sagtens bruge andre stempelsæt, farver og man kan sagtens lave det ved at stemple med en almindelig sværte, hvis man ikke er til heat embrossing.

Jeg startede med at heat embrosse stemplet på Neenah karton, da jeg synes det er super godt at sværte på.
Derefter skulle der sværtes igennem stencils. 
Til dem af jer der ikke kender Pinkfresh Studios produkter, så består deres stencil sæt af flere stencil, som gør at man kan lægge farver på i forskellig lag og på den måde skabe skygger, dimensioner og dybde i motivet.

Til det første projekt har jeg lagt sværten på i et jævnt lag for hver af de fem stencils i sættet.
Stencil 1: Candy Violet, Soft Lilac og Blue Jay

Stencil 3: Regal Kiss, Lavender, Sapphire og Slumber

Stencil 2: Meadow

Stencil 4: Emerald City

Stencil 5: Clementine

Til projekt nummer to har jeg lagt sværten på kraftigst i kanten af hver af de fem stencils i sættet. Til dette har jeg brugt forskellige små børster jeg havde liggende derhjemme.


Og til sidst fik jeg dette resultat. Jeg har brugt nøjagtig samme sværter som til projekt nummer 1.

Til projekt nummer tre har jeg lagt sværten på kraftigst i midten af hver af de fem stencils i sættet.

Og til sidst fik jeg dette resultat.

Er man nu ikke til at farvelægge ved brug af stencils, er Pinkfresh Studios stempler også ideelle til akvarelfarvelægning.

Til projekt nummer fire har jeg først heat embrosset stemplet på akvarelpapir og så farvelagt stemplet, med de samme sværter som til de andre projekter, med en vandpensel.

Og det gav dette resultat.


Her kan I se alle fire projekter samlet. Her er det tydeligt hvordan de forskellige måder at farvelægge på giver forskellige resultater.

Her efter har jeg skåret hvert sæt af blomster ud med den tilhørende die og sat dem på kort der alle er lavet ud fra samme layout.




Den lilla baggrund er skåret ud i designpapiret Lilla Stjerneregn fra Luna Hobby med den yderste die fra Ramme scalloped rectangle fra Barto Design.

Derefter er SBD228 (Simple and Basic) brugt til at skære et stykke hvid karton ud, som efterfølgende er skåret til med den inderste die fra Ramme scalloped rectangle fra Barto Design.

De to største dies fra Nested Diamonds fra Pinkfresh studio er brugt til at skære den rudeformet guld-ramme ud af Mirror karton fra Sizzix Opulent Cardstock Pack Gold.

Det samme guld mirror karton er brugt til at skære teksterne "Happy" og "Birthday" ud. Disse die er fra det nye die sæt SBD257 fra Simple and Basic. I øjet i teksterne er der bundet en lille sløjfe med Ito Yarn i farven Crocus.

Til sidst er der pyntet med lidt bling fra Pinkfresh Studie - Metallic Pearls: Gold.


Og til sidst et lille bonus kort. 
Hvis nu ikke man er til farvelægning og sværter, kan man også heat embrosse stemplet på vellum, og det kommer der dette kort ud af.

Jeg håber dette blogindlæg har givet jer inspiration til hvordan I kan anvende jeres Pinkfresh produkter eller måske har givet jer mod på at afprøve jeres første Pinkfresh produkter.

Mange Krea-hilsner
Linda fra det Kreative Team.








Kommentarer