Decopage på en æske

Vi skal i dag kigge på en ny teknik som hedder decopage.
Decopage kan gøres på rigtig mange måder, men her vil jeg vise en sjov måde at få en helt hvid æske til at blive fin her til påske. Den kan bruges som en værtinde gave eller måske til de de yngre, for man kan jo altid bruge æsken bagefter når chokoladen er spist...

I

Jeg har brugt følgende;
Rund hvid æske
Decopage lim (mat)
Leane Wheel Tracks stempelsæt
Wow metallic gold rich super fine - Embossing pulver
Nuvo vandpensler
Distress embossing dapper
Graduate pensel
Distress Archival ink
Serviet fra gemmerne

1) Det første jeg gør er at fjerne alle de hvide lag der er i en serviet og normalt er der 2 stk. Hvis man har svært ved det, så kan man altid gøre det at sætte et lille stykke tape på et af hjørnerne (på den hvide side) og løfte up i det og vupti, så er det lige til at tage af.

2) Derefter tager jeg min vand pensel og "tegner" rundt om motivet jeg vil bruge og trækker det stille og roligt af. Se på de næste 2 billeder.

3) Når jeg har alle de motiver jeg vil bruge tager jeg min decopage lim og smøre et lag på der hvor jeg vil have mit motiv og derefter ligger jeg mit motiv (serviet) på og smører decopage limen ovenpå motivet for at få det forsejlet. Her startede jeg med låget. Gør det også på siderne af det nederste af æsken.




4) Når det er helt tørt, bruger jeg min embossing dapper sværte og sværter rundt på ydre kanten af låget, derefter hælder jeg embossing pulver på kanten hvor sværten er og skulle jeg nu få for meget rundt omkring, bruger jeg bare lige en lille pensel og fjerner det som jeg ikke ønsker at have.


5) Når jeg har hældt pulveret på kanten, så varmer jeg det op med min varmpistol så det smelter og dette gør jeg hele vejen rundt og det sammen på bunden af æsken, se de næste par billeder.

6) Nu tager jeg mit stempel og bruger først den gul sværte og her efter den grønne. Jeg har valgt at tage den op imellem mine fingre, så jeg bedre kan styrer hvor jeg vil have mit stemplet motiv.



Det var alt for mig denne gang... Håber det kunne inspirer jer til at lave noget decopage enten på en æske eller måske et tag eller et kort, mulighederne er mange. Glæder mig til at se jeres kreationer inde i vores kunde gruppe på Facebook, som du kan finde Her...

Husk det er kun fantasien der sætter grænser.

Kreative hilsner fra

Pia Anny Lizzi Hansson
Det kreative Team
Luna Hobby



Kommentarer

  1. En rigtig fin æske og god forklaring. Det må prøves

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Janne ❤️ Glæder mig til at se din æske inde i vores kunde gruppe 🥰

      Slet
  2. Den er så smuk pia ,det var en jeg godt kunne finde på og lave helt sikker 😍

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak ❤️ Glæder mig til at se din udgave inde i kunde gruppen 😉

      Slet

Send en kommentar