Pinkfresh Studios vidunderlige verden 2 - få mere ud af dine stencils

Hej alle sammen

I denne uges blogoplæg vil jeg gerne vise jer hvordan I kan få mere ud af Pinkfresh Studios Stencils.

Kender I det at man nogen gange bare sidder og mangler en blomst der er spejlvendt i forhold til den der er i sættet? Det kan være til et kort hvor formen bare ville passe bedst hvis den var spejlvendt. Det kan være til et kort hvor man skal bruge to blomster, hvor den ene vender "rigtigt" og den anden er spejlvendt. Eller det kan være til fx journals eller layout hvor man har brug for flere blomster for at få det rigtige udtryk på sit projekt.

Jeg har lavet dette kort hvor jeg har brugt Wonderful in Every Way stencil'en fra Pinkfresh Studios.


Neden for vil jeg gennemgå hvordan jeg har spejlvendt motivet og og lavet kortet.

Først har jeg skåret to stykker Neenah karton ud i størrelse 4 1/4" x 5 1/2" (Amerikansk A2). På det ene har jeg skrevet forside på og det andet har jeg skrevet bagside på, da jeg så nemt kan kende forskel på de to stykker efterfølgende.


Herefter har jeg brugt de markeringer der er i hjørnerne på stencils fra Pinkfresh Studio til at lægge stencil'en oven på det stykke Neenah karton hvor jeg har skrevet forside.



Så har jeg sværtet igennem stencil'en med den første sværte. Derefter har jeg tørret stencil'en af med en tør klud. 

Og nu kommer så tricket til at udnytte stencil'en. Vend den om 😀

Jeg har altså vendt stencil'en om og lagt den oven på det andet stykke Neenah karton, hvor jeg havde skrevet bagside på.


Og så sværtede jeg igen igennem stencil'en med den første sværte, denne gang fra bagsiden af stencil'en, hvorved jeg får en blomst der er spejlvendt i forhold til den "normale".


Her har jeg sværtet med de tre første sværter. Jeg har brugt Coral Reef, Passion Fruit og Berrylicious fra det sæt af Pinkfresh Studio sværter der hedder Heartbeat.


Her har jeg sværtet med de to sidste sværter. Jeg har brugt Key Lime og Olive fra det sæt Pinkfresh Studio sværter der hedder Over the hills.

OBS: Når jeg farvelægger igennem stencils bruger jeg altid min Make Art Stay-tion fra Ranger til at holde stencil og karton på plads. 
Og ved I hvad - den har Luna Hobby lige fået på lager 😃😃😃

Herefter har jeg skåret blomsterne ud med den tilhørende die til Pinkfresh Studie sættet Wonderful in Every Way.

Det jo nemt at skæret blomsten ud fra arket hvor der står "Forside". Men hvad gør man med det andet ark? Man kan jo ikke bare spejlvende die'en😯
Man vender arket om og placerer die'en på bagsiden. For at placere die'en korrekt kan man holde arket op foran en lampe og på den måde se igennem arket.




Når man skærer figurer ud med dies på denne måde fra bagsiden af arket, kan man få en kant på diecuttet. Dette kan man nemt fjerne med en bone-folder.


Det var blomsterne 😀 Så skal resten af kortet laves.

Jeg lavede en kortbase ved at skære et stykke karton ud i størrelsen 4 1/4" x 11". Derefter lavede jeg en falselinje ved 2 3/4" fra hver ende.


Derefter har jeg skåret en baggrund ud med en baggrunds-die i A2 størrelse (4 1/4" x 5 1/2"). Jeg har brugt Sparkling Diamonds fra Pinkfresh Studio, men man kan sagtens bruge andre A2 baggrunds-dies.


Jeg har delt baggrunden i 2 lige store stykker af 4 1/4" x 2 3/4". Og herefter sat dem på de to forsider af kortbasen.


Herefter har jeg skåret 2 ekstra stykker karton ud med Wonderful in Every Way die'en og limet en sammen med hver af blomsterne og derefter sat blomsterne på hver forside af kortbasen med 1mm foam-tape.



Herefter har jeg lavet en tekst til kortet ved at heat embrosse teksten "You are wonderful in every way" fra stempel sættet Wonderful in Every Way fra Pinkfresh Studio. Jeg har brugt super fine Metallic Gold Rich embrossingpulveret fra WOW.
Teksten har jeg monteret med foam-puder. Da teksten går på tværs af de to forsider af kortet, er det vigtigt kun at sætte foam-puder på den ene side af teksten, da teksten eller vil forhindre kortet i at åbne.
Til sidst har jeg sat lidt bling på kortet. Her har jeg brugt Metallic Pearls: Gold fra Pinkfresh Studio.


Teksten har jeg monteret med foam-puder.





Håber dette blogoplæg giver jer lyst til at prøve at udforske stencils fra Pinkfresh Studio og de andre fine produkter fra dette mærke.

Mange Krea-hilsner
Linda fra det Kreative Team

Kommentarer