Sådan laver du dit eget skrabekort


Du skal bruge følgende:

- Opvaskemiddel
- Akrylmaling, jeg har brugt Pearl Yellow fra Amsterdam. Men se det store udvalg af farvenuancer lige her.
- Krus/skål eller lign, til at blande maling i + rørepind af en slags.
Kortbase, designark, pynt

Jeg har yderligere brugt:
- Lunahobby Designpapir grøn
- Enamel dots fra Three scoops grønne
- Crop-a-dille We r memory keepers
- Ito yarn, se alle farver her
Konfirmationsdie fra Barto Design
Rammedie fra Barto Design
Kortbase 1 og kortbase 2, fra Three Scoops.


Fremgangsmåde

Start med at printe selve teksten til skrabeloddet. 

Skær et stykke acetate i samme størrelse.

Sæt dobbeltklæbende tape rundt i kanten af det printede ark, og læg herefter acetaten på.




Bland nu 1/3 opvaskemiddel med 2/3 akrylmaling. 

Jeg har brugt en af dem der hedder "Pearl" fra Amsterdam. De giver en mere blank/skinnende overflade. 



Smør et lag maling ovenpå acetaten. 

Lad det tørre.

Gentag 3-4 gange.



Da det er acetate du maler på, som ikke suger noget af fugten fra malingen, kan det være lidt lang tid om at tørre. Det afhænger selvfølgelig af ens tålmodighed, hvad der er længe 😜, og naturligvis også luftfugtigheden.
Jeg brugte en heat gun 😇😁.

Nu har du selve skrabekortet/skrabeloddet, og så er det ellers bare om at pynte, som du synes.





Sådan laver du en anderledes pengegave eller oplevelsesgave/gavekort.

Jeg håber du har fundet indlægget inspirerende.


Kreative hilsner


Lisbeth 

Det kreative team / Luna Hobby











Kommentarer

  1. Det er en sjov ide. Det skal helt sikkert prøves. Tak for god inspiration

    SvarSlet

Send en kommentar