Højt at flyve med Marianne Design

Jeg er meget glad for Marianne design, og især for alle de søde dyr man kan lave. Nogle gange kan de dog godt blive lidt flade at se på, så idag vil jeg vise jer, hvordan jeg får skabt lidt mere dybde og spil i mine udskæringer. Jeg har valgt at lave et sommerkort med fokus på luftballonen og elefanten fra Marianne design. 


Til baggrunden har jeg valgt at bruge det fine papir fra Luna hobby (blå striber-skyer) og den største slimline die fra Simple and basic (SBD098). Der er de fineste skyer på papiret, og man får hurtigt lavet en flot baggrund. 


For at få lidt mere liv og dybde i baggrunden, har jeg skåret et par skyer ud i hvid Linned karton. Skyerne er fra sættet med luftballonen. Jeg har valgt Linnen karton pga strukturen i papiret, jeg synes det giver en god effekt. For at skabe endnu mere “liv” i skyerne, har jeg sværtet kanterne med distress ink i farven Tumbled glass. 




Så skal vi have luftballonen. Jeg har valgt at bruge det lyserøde papir fra Luna Hobby (lyserøde hjerter, for at få lidt mønster på ballonen. 

Ballonen har jeg ligeledes sværtet kanter på, denne gang med farven Tea dye. På den måde slipper man af med de hvide kanter, der kommer i papiret, når man skærer ud med en die, og samtidig får man ballonen til at se lidt mere “rund” ud. 

Kurven til ballonen har jeg skåret ud i brun Linnen karton. For at få mere dybde og mønster på kurven, har jeg skåret en ekstra ud i en lysere brun. Jeg har derefter skåret den ud med den nye Harlekin die fra Barto Design. 




Så skal vi have lavet en passager til luftballonen. Jeg er helt forelsket i den søde elefant fra Marianne Design, så den får en tur ud i det blå. 

Jeg starter med at skære alle delene ud i et gråmeleret stykke karton fra Renke. Jeg vælger at bruge dette, da det giver et mere levende udtryk på elefanten. Alle dele bliver sværtet med Distress ink i farven Hickory smoke i kanten inden elefanten bliver samlet.



Jeg samler alle delene til elefanten og tilpasser den til ballon kurven. For at skabe lidt mere liv i øjnene, bruger jeg en gelly roll 08 i hvid, til at lave en lille prik i det sorte. Jeg bruger 3D puder uden elefanten hoved, igen for at skabe lidt dybde. Den er nu klar til at komme op i ballon kurven. 

Jeg har lavet en lille flagranke til ballonen. Den er med i ballon sættet. 

Så skal kortet bare samles. Jeg har givet elefanten en lille blomst med, og pyntet med Jewels fra Pink Fresh i farven Glacier. Teksten “God sommer” er fra Barto design og sat på et banner ligeledes fra Barto design. 


Nu er elefanten klar til en tur ud i det blå. 

Jeg håber, at I kunne bruge oplægget til noget. 

Mange krea hilsner 

Christel 






Kommentarer