Keep it simpel

Kender du det at nogen gange vil man bare gerne have et simpelt kort, det gør jeg, så derfor vil jeg gerne vise et simpelt kort, men alligevel meget elegant.



Jeg har brugt følgende:


Fremgangsmåde:
1) Det første jeg har gjort her er at stanse et stykke hvidt karton ud med Barto ramme dien og herefter lagt det i min stamping buddy og finder ud af hvor mit stempel skal ligge på papiret og herefter lukker jeg den sammen og trykker, så mit stempel nu sidder fast oppe i låget.

2) Derefter tager jeg mit anti static pulver, som nogen kalder mormor pulver og smører på hele mit stykke karton og sætter dem fast med mine magnetter. 

3) Jeg tager nu Versamark og dupper det på stemplet og lukker låget og trykker godt ned på det, så det hele kommer over på mit karton. Åben låget og tjek efter og hvis ikke det har fået nok, så giv det en gang mere med sværten og gentag indtil du er tilfreds.


4) Når jeg er helt tilfreds med aftrykket lægger jeg mit karton på et stykke kopi papir og hælder godt med embossing pulver på, løfter herefter kartonet op med en pincet og sørger for at pulveret kommer ned på kopipapiret som er i overskud. Herefter hælder jeg resten op i bøtten igen.

5) Jeg kun nu se om jeg har fået pulver andre steder end lige hvor jeg gerne vil have det, så det fjerner jeg med en lille pensel. 

6) Nu varmer jeg lige min heatgun /varmepistol op og herefter begynder jeg at varme pulveret op og når det er blankt så er det smeltet og hermed færdigt. Når du gør det løft det op med en pincet og hold den oppe og væk fra alt plastik, da varmepistolen er MEGET varm.

7) Når mit embosset element er kølet af vikler jeg Ito yarn omkring og binder en knude foran og herefter vender jeg det om og lige sætter noget washi tape på bagsiden for at holde det på plads, man kan også sagtens lade være eller bruge dobbentklæbende tape på.


8) Sætter dobbeltklæbende tape på bagsiden af både Mirror card som jeg har skåret til så det passer med baggrunden som jeg har stemplet på og på baggrund og sætter dem begge sammen på basekortet.


9) Her har jeg stanset Happy Birthday ud og sætter det fast på Ito yarn i de huller som er øverst ved de første bogstaver og binder en sløjfe.


10) Til slut sætter jeg halvperlerne på med min pick-up tool, det gør det meget nemmere.

Hvis man vil, så kan man altid skifte Versamark ud med Memento ink og bruge Wow embossing clear og så kan det se sådan her ud.

Man kan selvfølgelig også bare vælge en anden farve embossing pulver.

Krea hilsner og knus fra
Pia - Det Kreative Team
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            



Kommentarer