Pinkfresh Studios vidunderlige verden - washi tape

Hej alle sammen

I denne uges blogoplæg vil jeg vise jer lidt om hvad man kan bruge Pinkfresh Studios washi tape til.


Men inden jeg viser hvordan jeg har lavet ovenstående kort vil jeg lige vise hvad et sæt washi tape med tilhørende produkter indeholder, og hvordan man kan kombinere dem.


Ovenstående billede viser det sæt fra Pinkfresh Studio der hedder Sunflowers Washi. Hele sættet består af en rulle washi tape, en die, et stempel sæt og et stencil sæt.

Og nu tænker du måske: SKAL man så købe alle tingene for at kunne bruge det?

Nej det behøves man ikke! Der er flere forskellige kombinationsmuligheder, fx:

Washi tape (klippe motiverne ud)
Washi tape og Die 
Stempelsæt (fx farvelægge med alkoholmarkers eller zig tuscher og klippe motiverne ud)
Stempelsæt og Die (fx farvelægge med alkoholmarkers eller zig tuscher)
Stempelsæt og Stencil (klippe motiverne ud)
Stempelsæt, Stencil og Die

Personligt køber jeg altid hele sættet når jeg køber Pinkfresh Studios washi tape, da jeg godt kan lide at have muligheden for at arbejde med alle de forskellige kombinationer. Men det er nok også grunden til at jeg efterhånden har flere klasser fyldt med produkter fra Pinkfresh Studio 🤣

Nå tilbage til ugens kort.

Jeg har valgt at arbejde med washi tapen og die fra sættet Sunflowers Washi.

Jeg starter med at dele et A4 ark i dele. Så har jeg noget jeg kan montere mit washi tape på. Her har jeg brugt et stykke Neenah papir.


Så tager jeg min rulle med washi tape og ruller et stykke ud, så jeg har hele mønsteret. Man kan se på bagsiden af pakken hvor mange forskellige blomster/motiver der skal være pr. stykke.
På de næste billeder kan I se hvordan jeg plejer at holde washi tapen når jeg monterer det på mit karton.




Der efter skal de fine blomster skæres ud.
Nogle washi tape mønstre er for store til at kunne skæres ud på A5 plader. Det kan man løse på to måder.
Enten kan man bruge en A4 plader/maskine, som vist nedenfor:


Eller også kan man bruge en A5 plade/maskine og så skære den ud ad to omgange, ved først at skære halvdele ud, så rykke washi tape og die og skære den sidste del ud.
Dette har jeg prøvet at demonstrere på de næste billeder:





Udover at sætte washi tapen på hvidt karton, så kan man også få et rigtig fint resultat ved at sætte det på vellum. Dette kan gøres på nøjagtig samme måde som når man bruger hvidt karton.

Her har jeg skåret to sæt ud af washi tapen. Et hvor washi tapen er sat på Neenah karton (til venstre) og et hvor washi tapen er sat på vellum (til højre).
Det er ikke så nemt at se forskel på billedet, men I må tro mig når jeg siger at der er forskel - begge dele er fine, men på hver deres måde 😀



Så er vi klar til at samle et kort og få brugt de fine washi tape solsikker.


Jeg har skåret den største die fra Barto Designs 135014 og 135024 ud i mirror guld karton fra Sizzix. Der udover har jeg også skåret Tillykke ud Barto Design dien 135027 ud i det samme mirror karton.
Så har jeg skåret den mindste die fra 135014 ud i LUP230504 - Pink diagonale striber fra den seneste udgivelse af mønsterpapir fra Luna Hobby. 
Og til sidst har jeg skåret den mellemste die fra 135024 ud i hvid karton fra Gummiapan.

Så har jeg samlet kortet og pyntet med lidt bling fra Pinkfresh Studio.


Hvis I efter at have læst dette blogindlæg tænker at nu vil I gerne lege med washi tape fra Pinkfresh Studio. Så må I ikke blive skuffet når I ser på Lunas hjemmeside at der kun er en enkelt model hjemme - tilgengæld er den på tilbud. Jeg lover jer at der er mere på vej, inkl. flere af Sunflowers Washi tapen som jeg har brugt i dette blogiplæg.
Så håber I har lyst til at lege med når de kommer hjem 🤩




Kommentarer