Magisk kort

 Magisk og spirende kort  - et kort der kan noget…anderledes 😀



I denne uge vil jeg vise Jer, hvordan I kan lave et helt specielt kort, med en helt speciel magi.

Jeg har valgt at det skal være til et bryllup, men det kan naturligvis tilpasses til alle mulige anledninger.

Selve hjertet er nemlig hjemmelavet papir, med blomsterfrø i. Med dette kort er det meningen at brudeparret skal få deres kærlighed til at spire og blomstre. Det kunne også være et vallentinskort, og så med teksten "forglemmigej", som er de frø jeg har brugt.

Hjertet lægges i jorden eller i en krukke med jord og vandes. Selve hjertet bliver opløst i naturen, og så vil de små frø begynde at spire og blomstre.

Alt efter hvilke forhold hjertet "plantes" i, vil det begynde at spire efter 1-3 uger.

SÅDAN GØR DU:

Aller først skal du spise nogle jordbær...for du skal nemlig bruge bakken, nam nam nam💖😛🍓🍓🍓




Det er vigtigt at det er en af de "pap" bakker, som kan forgå i naturen.

Derudover skal du bruge frugtfarve + blomsterfrø.

+ diverse hus -og køkkenting.

 Jeg forklare løbende i vejledningen, hvilke ting du skal bruge.




Riv bakken i mindre stykker, og kom i en blender-beholder. Tilsæt en lille smugle vand. Du kan altid komme mere vand i.


Blend, tilsæt evt. lidt mere vand, blend igen. Det skal have en grødagtig konsistens.

Tilsæt frugtfarve.


Jeg kan anbefale at gå udenfor med det nu ;)

Du skal nu bruge følgende, som vist på billedet herunder...


Kom lidt vand i bradepanden og hæld pap-grøden i, så du nu får en mere flydende masse.


Tilsæt rigeligt med blomsterfrø, og bland godt rundt.



Nu tager du et stænklåg eller lign, hvor du kan lave en "pandekage". Sørg for at der kommer rigeligt med papgrøden med op.


Tryk nu forsigtigt vandet ud af grøden. Fordel det godt i et jævnt lag.


Læg det på et håndklæde, med massen opad. Men så håndklædet suger noget mere af vandet.


Vend den nu om, så massen er ned imod håndklædet.


Dyb dyb dyb, og få mere vand ud.


Fjern håndklædet, og vend den nu om igen, så massen kommer ned på et nyt og tørt håndklæde. 


Nu skal de bare ligge her og tørrer. 

Håndklædet giver det hjemmelavede papir noget struktur. Denne struktur forsvinder, da jeg kører det igennem skæremaskinen senere.

Hvis du ønsker en glat struktur, og du ikke skal kører det igennem en skæremaskine senere, så kan du bruge glat stof eller lærred i stedet for håndklæder.


Når de er tørret helt, har du nu de fineste runde papir cirkler, med blomsterfrø, lige til at bruge på kort, gaver, bordkort eller hvad du har lyst til.

Giv brudeparret, fødselaren, gæsterne en ekstra gave med hjem, og forlæng minderne om en dejlig dag.

Jeg har valgt at bruge hjertedie og bryllupsdie fra Barto design, og pyntet med drops fra Pink Fresh studio. Jeg bruger altid Nuvo lim til drops, så er jeg sikker på det holder, uanset hvilket papir de limes på.
Baggrundspapiret er fra Luna Hobby design. 

Herunder er direkte link, til de materialer jeg har brugt til selve kortet.




Jeg håber I har fået lyst til at prøve det.

Rigtig god fornøjelse


Kreative hilsner


Lisbeth
Det kreative team i Luna Hobby













 


Kommentarer