Vanilje kort

 Ja, hvad er nu det for noget. 

Et ganske almindeligt kort - med den fineste vanilje blomst.

Jeg tænker, det skal bruges til en der elsker at bage.












Jeg starter med det øverste lag.

Design ark er et ældre ark, fra Renke.

Har brugt ramme die fra Barto. Den yderste, til at skære den fine bølgede kant.






















Herefter laver jeg ovalen, også med Barto die.
























Af samme oval, laver jeg en tynd kant i kontrast farve/lidt mørkere. 
Jeg lægger de 2 yderste ovaler på kontrast arket- så præcist som muligt, og sætter tape fast.
Kører igennem standsemaskimen, og så har jeg den fineste kant, der kan sættes på.
























Nu skærer jeg et stykke designark, af samme ark - men lidt mindre end det første.
























....og et stykke gitter, også af Barto die.















































Den øverste sættes på den nederste med 3d puder, så den hæves lidt.

Så skal der pyntes.
Delene standses ud.
Jeg har brugt denne fine die fra Renke, med vanilieblomst og Stang.
























Midten af blomsten, får lidt gul sværte.



Herefter bues bladene lidt, så blomsten får liv.























Vaniliestænger får en snor omkring.




Bladene får lidt sværte, og bues lidt.























Pynt sættes på.

























Håber du har fået lidt krea inspiration. 

Hilsen Helle Appelt, kreativt team.

Kommentarer