Pinkfresh Studios vidunderlige verden - brug af stempler fra washi tape sæt

Hej alle sammen

I denne uges blogoplæg vil jeg vise jer lidt om hvad man kan lave med et af de lange stempler fra Pinkfresh Studios Washi tape sæt - her fra sættet Sunflowers.



Som beskrevet i mit sidste blogoplæg består Pinkfresh Studios Washi tape sæt af en rulle washi tape, et stempel, en die og et sæt stencils.

De lange stempler i washi tape sættene kan nogen gange give lidt problemer, da de kan være for store til at passe ind i et stempelværktøj

Men dette er der heldigvis et simpelt trick der kan løse 😀

I stedet for at bruge stempelværktøjet som normalt, kan man sætte stemplet på ydersiden af låget og bruge dette til at stemple med.


Når man bruger dette trick, så er det vigtigt at man sætter sit stempelværktøj og pair godt fast, så man har mulighed for at stemple flere gange uden at noget rykker sig.
Her har jeg tapet både mit stempelværktøj og papiret fast på min Tim Holtz Glasplade.

Og så til kortene 😀

Jeg vil gerne vise jer hvilken forskel man kan gøre ved at bruge forskellige sværter til at stemple med. Jeg har brugt følgende sværter fra Pinkfresh Studio: Misty Coast fra sættet Urban Raincoat og Detail Black.
Jeg har stemplet på Neenah karton, da jeg synes det er godt at blende på.

Og så til farvelægningen 😀 

Som altid nå jeg laver noget med produkter fra Pinkfresh Studio, så elsker jeg at lege med farvelægningen og nogle gange bruge flere sværter pr. stencil lag.

Til første lag har jeg brugt Fresh Pear og Grassy Knoll fra sættet Over the hills. Jeg har brugt Grassy Knoll, som er den mørkeste af de to, inderst på bladene, og Fresh Pear, som er den lyseste, yderst på bladene. At variere farven giver liv og dybde til bladene.

Stemplet med Misty Coast

Stemplet med Detail Black

Til andet lag har jeg brugt Key Lime og Olive, også fra sættet Over the hills. Igen har jeg brugt den mørkeste inders på bladene og den lyseste yderst.

Stemplet med Misty Coast

Stemplet med Detail Black

Til tredje lag har jeg brugt Lemon Whip og Sunshine fra sættet Rise and shine. Igen har jeg brugt de to farver til at skabe lidt dybde i blomsterne.

Stemplet med Misty Coast

Stemplet med Detail Black

Til fjerde lag har jeg brugt Sweet Mustard og Marigold, igen fra sættet Rise and shine. Jeg synes altid det er fascinerende at se hvor meget liv der kommer i stemplerne efterhånden som man får farvelagt de forskellige lag og jeg synes virkelig det giver noget ekstra når man variere farvene på de enkelte lag.
Stemplet med Misty Coast

Stemplet med Detail Black

Til femte og sjette lag har jeg brugt hhv. Lavender fra sættet Soul of provence og Doe fra sættet Wild truffles.

Stemplet med Misty Coast

Stemplet med Detail Black

Så er der masser af fine blomster. Så skal de bare sættes på nogle kort.

Jeg er vild med de forskellige udtryk der er kommet frem ved hhv. at stemple med en sort sværte og en lys sværte - det giver så mange muligheder.

For rigtig at lade de fine Pinkfresh blomster komme til sin ret, laver jeg ofte hvide baggrunde der består af flere lag. Til disse baggrunde er Simpel and Basics produkter helt perfekte, da der findes så mange forskellige rammer som kan kombineres på kryds og tværs.

Jeg har med følgende dies skåret paneler ud i Neenah karton:
Den største die fra SBD216.
Den 2. største die fra SBD306.
Den 4. største die fra SBD076, som efterfølgende er blevet præget med SBD311.


Herefter er det bare at samle kortet. Jeg har valg at bruge den store blomst fra stempelsættet og lavet et tekst med die'en Banners og stemplet Tillykke tekster fra Barto Design.
Derudover har jeg pyntet med de nye Ombré Glitter Drops: Magic Potion fra Pinkfresh Studio.


Igen er jeg nødt til at fremhæve hvor vild jeg er med at man kan opnå så forskellige udtryk ved bare at bruge forskellige sværter til at stemple med.

En af de gode ting ved stemplerne fra Pinkfresh Studios washi tape sæt er at man får rigtig mange forskellige blomster at lege med.

Her er hvad jeg havde tilbage af det der var stemplet med Detail Black efter at have lavet det første kort. Det skulle selvfølgelig udnyttes til en kort mere.


Jeg har med følgende dies skåret paneler ud i Neenah karton:
Den største die fra SBD185.
Et panel med SBD311.
En ramme ud fra den midterste die fra SBD185 og den 4. mindste die fra SBD216.


Så er det igen bare at samle kortet. Jeg har placeret resten af de blomster og blade der var tilbage efter det første kort langs den udskårne ramme. Som tekst har valgt et Foiled Sentiment fra Pinkfresh Studio.
Derudover har jeg igen pyntet med de nye Ombré Glitter Drops: Magic Potion fra Pinkfresh Studio.


Håber dette blogoplæg har givet jer mod på at lave noget med stemplerne fra Pinkfresh Studios Washi tape sæt og har vist jer hvordan man kan stemple med de lange stempler selvom de ikke lige passe ind i det stempelværktøj man lige har.

Mange krea-hilsner
Linda fra Det Kreative Team






Kommentarer