Tøset mix media kort

 I dag står blogindlægget i Tim Holzt tegn. Jeg har lavet et lidt tøset mix media kort og vil prøve at vise, hvordan jeg har gjort. Mix media behøver ikke at være et uoverskueligt projekt, og er bare hyggeligt at sysle med. 

Det er ingen hemmlighed, at jeg elsker både dies og stempler med insekter, så jeg har valgt at sætte et af Tim Holtz’ Funky insects i fokus. 


Først skar jeg baggrunden og det panelet ovenpå ud med Ramme die fra Barto design. Baggrundspapiret er et gråt stykke karton og næsten alt andet er skåret ud i akvarel papir. Da jeg har brugt Distress spray stains, er det vigtigt at papiret kan tåle vand. Det lille panel, dias, medaljen og det lille tag er alle fra de to Tim Holtz sæt Collector og Specimen

Først har jeg stemplet på mit hovedpanel. Jeg har valgt en blomst fra sættet Flowershop, og stemplet med Archival ink i farven Black soot. Da jeg senere vil bruge spray, er det vigtigt at inken er vandfast. 


Stemplet er et gummistempel, og meget detaljeret. Super smukt. 


Jeg har derudover stemplet lidt tekst fra sættet, for at skabe lidt “lag”. Derefter har jeg brugt den nye stencil fra Barto design Harlekin, og lagt noget paste (Texture paste) på baggrunden. Et godt trick er at lægge en fugtig vådserviet ned i pasten efterfølgende, for at undgå at den tørre ud. 


Baggrunden er derefter sprayet i med Distress spray stains i farverne Dried marigold, Saltwater Taffy og Spiced marmalade. Jeg har brugt en splat boks fra Tim Holtz, for at undgå at få farve allevegne. En almindelig papkasse kan også bruges. 
Jeg har brugt nedenstående spray stains til projektet. 
`

Til sidst ser baggrunden sådan ud: 


Så gælder det de næste lag. Jeg har som sagt skåret delene ud i akvarel papir, og alle dele er farvet med sprays. Det lille panel er præget med en embossing folder, for at få lidt ekstra effekt. Dette er gjort før den bliver indfarvet. Jeg har her brugt embossing folderen Wowen fra Tim Holtz. Efterfølgende er kanterne revet og sværtet med Distress ink (Ground espresso). 


Den lille udskårne dias har derefter også fået noget farve. 


Så er det tid til at samle det lille insect. Alle dele er skåret ud og farvet med sprays. For at give det lidt ekstra shine, har jeg brugt Distress embossing Glaze i farven Crackling campfire på det yderste lag vinger. Det inderste lag vinger er lavet i Vellum. 


Så er vi klar til at samle kortet. Det lille tag er også en del af Specimen sættet og er samlet med små brads. Jeg lagde alle tingene op for at se, hvordan jeg synes de enkelte dele skulle ligge. 


Resultatet ses i staten af indlægget. 

Jeg håber, at i har fået lyst til at give jer i kast med lidt mix media. Det er super sjovt, og behøver ikke være så perfekt. Man skal bare være indstillet på at få lidt beskidte fingre. 
Rigtig god fornøjelse. 

Mange krea hilsner 
Christel 



Kommentarer