Så nemt laver du din egen glittertekst

I denne uge er jeg vikar på bloggen, og da jeg næsten lige har vist, hvordan man kan lave glitterpapir med bl. a. glossy accents, vil dette blogoplæg være en forlængelse af den tidligere blog. 
Du kan se det andet oplæg via dette link.

Men i denne uge, vil jeg vise hvordan du nemt kan lave tekster (eller andre diecut) om til glimmertekster i præcis de farver du ønsker.

Jeg har brugt følgende:

Hvidt karton/papir
Dies
Dobbeltklæbende tape. Jeg har brugt denne her. Se flere breder her.
Denne her wow changers glitsen
Tusser - Jeg har brugt Zig, men du kan bruge alle slags. Hvis du er lidt forsigtig, kan du sagtens bruge copic eller andre yndlingstusser. De ødelægger ikke af det, selvom der er glimmer på 😉
Tray/tragte/opsamler til nemmere at styre glitter glimmeret 💫

Derudover har jeg brugt Barto Tillykke die XL, samt denne Barto slimline + Pink fresh jewels.



Sådan gør du:

Find bred dobbeltklæbende tape, glitter, die og karton/papir frem .

Sæt et stykke dobbeltklæbede tape på papiret. Husk at tapen fås i flere breder, så du nemt kan tilpasse, til den die du skal bruge.

Stands dien ud, som normalt.

Pil papiret af den dobbeltklæbende tape.

Drys wow glitsen udover. Hvis du bruger denne tray/tragte/opsamler, er det nemt at styre, samt hælde det overskydende tilbage i bøtten.

Så ser det sååå fint ud 😍

Du kan selvfølgelig sagtens bare bruge det, som det ser ud nu 😀
Men du kan også farvelægge i præcis de farver, der passer til dit projekt.
Så nemt kan du få tekster eller andre diecut, med glimmer, i præcis de farver du ønsker.





Ikke mere glimmer i denne omgang 😁

Kreative hilsner (med masser af glimmer på)

Lisbeth
Det kreative team

Kommentarer